مطالب و اخبار

سه رکن طراحی قالی

در حقیقت در طراحی قالی و فرش باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن‌ها بتوانید قالی با طراحی منحصر به فردی را ایجاد کنید. در اینجا نکات موثری در رابطه با طراحی قالی ذکر شده است که لازم است آن‌ها را دنبال کنید.

 

طراحی قالی

نکات موثر در طراحی قالی

  1. رنگ‌های خنثی امکانات استفاده از طراحی را باز می‌کنند

اگرچه ممکن است وسوسه انگیز باشد که به دنبال چیزی هیجان انگیز و جسورانه بروید، اما دلیلی وجود دارد که اکثر فرش‌ها و قالی‌ها در رنگ‌های خنثی هستند. رنگ‌های زمینی مانند قهوه ای مایل به زرد، بژ، خاکستری و قهوه‌ای بیشترین امکان را در زمانی که شروع به ترکیب مبلمان، رنگ دیوارها و دیگر عناصر طراحی می‌کنید، به شما می‌دهد.

  1. قانون 60-30-10

در بررسی طراحی قالی باید بدانید که نوع قالی و جنس آن بر روی طراحی تاثیرگذار است. هم چنین چگونگی بافت آن هم به شدت روی طرح و مدل قالی تاثیرگذار است. در اینجا نحوه استفاده از قانون تناسب 60-30-10 آورده شده است:

60٪ اتاق در یک رنگ اصلی، 30٪ در رنگ ثانویه، و 10٪ برای بخش‌های رنگی دیگر در نظر گرفته شده است. برای پیدا کردن رنگ اصلی، به این فکر کنید که می‌خواهید مبل، فرش و دیوارهایتان چه شکلی باشد. سپس با رنگ‌های ثانویه و تاکیدی بازی کنید!

  1. قرار دادن سلیقه خود در اولویت

در بررسی طراحی قالی باید بدانید که قرار دادن سلیقه خود در اولویت است، زیرا در حین طراحی این سوال پرسیده می‌شود که:

چه کسی در این فضا زندگی خواهد کرد؟ اگر فضا مال شماست، خودتان طرح مدنظر را انتخاب کنید! انتخاب یک رنگ پررنگ به عنوان رنگ اصلی می‌تواند به اتاق احساس سرزندگی بدهد و این فرصت را به شما می‌دهد که در طراحی خود خلاقیت بیشتری داشته باشید. اما اگر قصد دارید نقل مکان کنید یا قصد فروش دارید، رنگ خنثی‌تری را در نظر بگیرید. خریداران بالقوه خانه اغلب از رنگ و وضعیت فرش به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر تصمیم خود یاد می‌کنند و البته، فکر کردن به تاثیر بچه‌ها و حیوانات خانگی در یک فضا شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کند.

 

چگونگی طراحی قالی

 

در بررسی طراحی قالی باید بدانید که دوام فرش احتمالاً اولین موردی است که باید به آن توجه کنید، هیچ کس نمی‌خواهد از ظاهر فرش خود پشیمان شود. بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد ظاهر اتاقتان این است که برای مشاوره با افراد متخصص برنامه ریزی کنید.

کدام نوع طراحی قالی و فرش برای شما بهتر است؟

در بررسی طراحی قالی باید بدانید که قالی و فرش‌ها راحتی و حتی گرما را در ماه‌های زمستان فراهم می‌کنند. آنها همچنین به عنوان یک عایق طبیعی عمل می‌کنند و فضای شما را آرام‌تر جلوه می‌دهند. نوع فرش مناسب برای شما بستگی به سبک زندگی و نیاز شما دارد. حقیقت این است که طراحی قالی واقعاً به سه عامل اساسی مربوط می‌شود:

قیمت

ماندگاری

تجمل گرایی

قبل از اینکه نوع قالی یا فرش را انتخاب کنید، با رتبه بندی آن 3 فاکتور به ترتیب اهمیت آن را برای شما بررسی می‌کنیم. به عنوان مثال، خانواده ای با 5 بچه ممکن است بیشتر از تجمل به دوام و قیمت قالی اهمیت دهد. از سوی دیگر، یک صاحب آبگرم ممکن است بخواهد مشتریان خود را با فرش‌های زیبا و نرم پذیرایی کند. صاحب آبگرم ممکن است بیشتر به لوکس بودن علاقه مند باشد تا قیمت یا دوام.

 

سبک مورداستفاده در قالی

آشنایی با گزینه‌های الیاف قالی یا فرش

الیاف قالی شما ماده (یا مواد) خاصی است که از آن تشکیل شده است. نوع قالی شما سبک و نحوه ساخت آن است. ابتدا گزینه‌های فیبر را در طراحی قالی بررسی خواهیم کرد. این 5 الیاف متداول قالی، از محبوب‌ترین گزینه‌های موجود در بازار هستند. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

  1. نایلون: بادوام ترین

اگر می‌خواهید فرش و قالی شما برای مدت طولانی دوام بیاورد، نمی‌توانید ماندگاری نایلون را شکست دهید! این ماده قوی، نگهداری آسان، مقاوم در برابر لکه و تغییر رنگ است. این برای خانواده‌هایی با بچه‌ها و حیوانات خانگی یا مناطقی با ترافیک زیاد ایده آل است.

  1. پلی استر: بهترین طرح برای راحتی روزمره

پلی استر بسیار نرم است و راه رفتن روی آن راحت است! دوام کمتری نسبت به نایلون دارد، اما اگر می‌خواهید حسی لوکس داشته باشید، انتخاب خوبی است. پلی استر نسبتاً مقاوم در برابر لکه است، اما تمیز کردن آن دشوار است، بنابراین برای اتاق‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند یا خانه‌های بدون بچه ایده‌آل است.

  1. Triexta

Triexta یک گزینه کمی جدیدتر است. به طور طبیعی بسیار مقاوم در برابر لک است. اگر بچه‌های خردسال و حیوانات خانگی دارید، triexta یک انتخاب عالی است.

  1. الفین

در بررسی طراحی قالی باید بدانید که الفین چندین ویژگی عالی را به تعادل می‌رساند: زیبا، مقاوم در برابر محو شدن و نسبتاً ارزان است. اگرچه به اندازه نایلون بادوام نیست، اما همچنان برای مناطقی که ترافیک زیادی دارند اما خاک زیادی ندارند، گزینه بسیار خوبی است.

  1. پشم

فرش یا قالی پشمی طبیعی، سازگار با محیط زیست و بسیار مجلل برای راه رفتن است. بادوام و نرم است، پشم دارای بسیاری از ویژگی‌هایی است که مواد مصنوعی به سختی می‌کوشند از آنها تقلید کنند. اگر مایل به پرداخت کمی هزینه بیشتر هستید، پشم ممکن است گزینه عالی شما باشد!

انتخاب نوع قالی

در بررسی طراحی قالی باید بدانید که نوع قالی یا فرش به نحوه ساخت فرش شما بستگی دارد، مهمتر از همه، نحوه برش، پیچاندن یا حلقه شدن آن در قالی بسیار حائز اهمیت است.

  • فرش بافت

وقتی صحبت از قالی یا فرش می‌شود، اصطلاح  بافت  و  پرز برش به  این معنی است که رشته‌های قالی یا فرش پس از دوختن به مواد پشتی بریده می‌شوند. این یک ظاهر و احساس بافت ایجاد می‌کند. بافت‌ها بر اساس طول نخ و پیچش بسیار متفاوت هستند.

  • فرش طرح دار

فرش‌های طرح‌دار اغلب برش‌دار نامیده می‌شوند، زیرا از ترکیبی از رشته‌های برش خورده و حلقه‌دار ساخته شده‌اند. فرش‌های طرح‌دار ظاهری متمایز و چشم نواز را ارائه می‌دهند. شما اغلب الگوهای خیره کننده ای را می‌بینید که بر اساس آن رشته‌ها بریده می‌شوند. فرش‌های طرح‌دار می‌توانند بسیار بادوام باشند و اغلب مقرون به صرفه‌تر از موارد دیگر هستند.

سخن پایانی

در بررسی طراحی قالی باید بدانید که فرقی نمی‌کند چه نوع قالی را برای فضای خود انتخاب کنید، چیزی که لازم است بدانید این است که از کیفیت و دوام خوبی برخوردار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *